• 603 57 62 62
  • karolina@karoyoga.pl
  • Słupsk , ul. Grunwaldzka 8a (Trzy fale , 2 piętro)

Zajęcia

 


Ashtanga Vinyasa Joga

Ashtanga Joga to tradycyjna praktyka jogi, gdzie kluczową rolę odgrywa oddech ujjayi, bandhy, czyli praca z mięśniami głębokimi oraz drishti ? skoncentrowany wzrok.

Jest podejściem do praktyki, gdzie najważniejsze to podążanie za oddechem. Ashtanga joga uczy jak akceptować własne  ograniczenia oraz jak je cierpliwie i stopniowo przekraczać. Praktyka ta poprawia kondycję i wytrzymałość, czyniąc ciało jednocześnie silnym i elastycznym. Uwalnia ciało od sztywności, bólu i napięć. Powtarzalność sekwencji asan pozwala na ciągły rozwój, a dzięki płynności i koncentracji na oddechu praktyka staje się medytacją w ruch

 

 

Energetyczna Vinyasa Joga 

Vinyasa joga to dynamiczna sekwencja asan, podczas  której nauczysz się jak wykorzystać oddech, aby ruch stał się płynny, a umysł skoncentrowany. Cechuje ją duża różnorodność wykonywanych sekwencji, a poziom zajęć dostosowany jest do grupy.

Praktykując Vinyase doświadczysz bycia uważnym i skoncentrowanym, oczyścisz umysł z niepotrzebnych myśli, nauczyć się prawidłowo oddychać jednocześnie popracujesz nad wzmacnianiem, rozciąganiem a także rozluźnieniem mięśni.

To idealny styl jogi dla tych, którzy lubią się spocić na macie, otrzymując w zamian zdrowe i zrelaksowane ciało.

 

Joga Flow – zdrowe plecy

Joga Flow Joga to łagodna forma jogi dla początkujących i zaawansowanych w praktyce. Jedno z oblicz jogi flow to lekkość, przypominające alchemiczne poszukiwania przeistaczanie się jednej formy w drugą. Idealna aby zregenerować ciało i umysł po ciężkim dniu pracy.

Na zajęciach  kładzie się nacisk na wykonywanie ćwiczeń odciążających i wyciągających kręgosłup oraz regulujących i wyrównujących napięcie mięśni odpowiedzialnych za stabilność kręgosłupa. Praktyka rozwija wytrzymałość, siłę, elastyczność i balans w kolejnych falach asan.

Zajęcia są otwarte dla osób początkujących oraz dłużej ćwiczących. Polecamy je osobom, które chcą się wzmocnić i jednocześnie poczuć się lekko.

 

Łagodna joga

Łagodna joga to spokojne zajęcia, przeznaczone dla osób rozpoczynających przygodę z jogą oraz pragnących odświeżyć sobie jej podstawy.  Na zajęciach poznajemy różne rodzaje asan (pozycji) i ich modyfikacje dostosowane do potrzeb uczestników.

Na tych zajęciach zadbasz o zdrowie zarówno ciała, jak i umysłu.  Praktyka tego typu redukuje napięcia i wyzwala od stresu, uczy pracy z oddechem. Ciało stanie się bardziej elastyczne i wzmocnione, odkryjesz w nim nowe przestrzenie i zakresy.

 

Poranek z jogą

Poranna joga to idealny zastrzyk energii na cały dzień. Poprawisz krążenie krwi, pobudzisz naturalnie metabolizm, a także zwiększysz elastyczność stawów przygotowując je do całodziennej aktywności. W trakcie zajęć rozruszamy wszystkie mięśnie, wzmocnimy je i łagodnie rozciągniemy.

Staniesz się spokojniejszy i przygotowany na wszystko co może cię spotkać w ciągu dnia.

 

Poranne jogowe espresso

Poranna praktyka to moment, w którym możesz naprawdę wsłuchać się w siebie. Poranna praktyka to najzdrowsza i darmowa energia, która zastąpi Ci filiżankę kawy.

Po porannych zajęciach łatwiej skupisz się na pracy w ciągu dnia (twój mózg szybciej dotlenia się i pracuje na wyższych obrotach, gdy się ruszasz). Poranne rozciąganie zapobiega urazom i dolegliwościom bólowym w ciągu dnia (to ważne szczególnie, gdy masz siedzącą pracę).

 

Yin joga powięziowo-relaksująca

Gdy Twój dzień zapowiada się intensywnie, w takim dniu warto zrównoważyć ciało i umysł praktyką Yin Yoga powieziową z elementami wyciszenia i relaksu.

Podczas gdy joga dynamiczna koncentruje się na mięśniach, joga yin skupia się na głębokich tkankach łącznych, takich jak powięź, więzadła, stawy i kości. Jest wolniejsza i bardziej medytacyjna, dając ci przestrzeń do zwrócenia się do wewnątrz i dostrojenia zarówno do umysłu, jak i do fizycznych odczuć ciała. Energetycznie koncentruje się na odblokowywaniu meridianów, kanałów energetycznych, których przebieg pokrywa się z siecią powięzi. Ponieważ utrzymujesz pozycje przez dłuższy czas niż w przypadku innych tradycyjnych rodzajów jogi, joga yin pomaga rozciągać i wydłużać te rzadko używane tkanki, jednocześnie ucząc Cię, jak oddychać pomimo dyskomfortu i siedzieć z myślami. Pracując siłą grawitacji uzyskuje się otwieranie ciała i rozciąganie tkanek na głębszym poziomie.

Chociaż praktyka jogi podlega nieustannej ewolucji, w istocie joga jest kultywowaniem uważności. To na co kierujemy uwagę i postawa z jaką to czynimy wpływa znacząco na sposób w jaki doświadczamy siebie i naszego życia. – Sarah Powers 

 

Joga w ciąży

Ciąża jest to moment kiedy, powinniśmy się zatroszczyć o siebie jak i o dziecko, które nosimy pod sercem. Joga jest idealnym, narzędziem do poprawy samopoczucia przyszłej mamy, zadbania o ciało i wsłuchania się w jego potrzeby.
Pierwszy element praktyki to nauka swobodnego oddychania i techniki oddechowe, które wspomagają odprężenie przyszłej mamy.Asany, czyli pozycje jogi to kolejny element, dzięki którym kobiety w ciąży

poczują się lepiej. Dzięki specjalnie dobranym ćwiczeniom, można załagodzić wszelkie typowe ciążowe dolegliwości a także przygotować ciało do porodu
Praktyki jogi na każdym etapie ciąży przynosi mnóstwo korzyści. Warto wykorzystać czas oczekiwania na dziecko na pogłębianie świadomości swojego ciała, umysłu, nauki relaksacji, wyciszenia a także technik oddechowych.

 

Joga dla dojrzałych (50+)

Joga dla dojrzałych  to łagodna praktyka,  dostosowana specjalnie do potrzeb i możliwości osób starszych. Zajęcia opierają się na wykonywaniu asan w sposób bardzo dokładny, skupiając się na bezpieczeństwie i budowaniu świadomości swojego ciała i oddechu Asany wykonuję się powoli i z dużą dokładnością. W czasie zajęć wykorzystywane są pomoce do jogi m.in. klocki, paski, koce

 

Zajęcia indywidualne

Indywidualne zajęcia to najwyższy komfort praktyki. Nauczyciel dopasowuje praktykę do Twoich potrzeb, doświadczenia i stanu zdrowia.  Masz pewność, że czuwa nad prawidłową techniką wykonywanych asan i dba o Twój stały rozwój.  Jest to świetne rozwiązanie dla osób, które cenią sobie prywatność lub  nie mogą z jakiegoś powodu uczestniczyć w zajęciach grupowych.